Coronamaatregelen

Met de nu geldende maatregelen mogen we als theater op 1,5 meter 600 man publiek ontvangen, zonder sneltesten. De Koepel Breda is zo ruim dat ZODIAC de musical veilig uitgevoerd kan worden. We doen alles wat nodig is om jouw bezoek aan de voorstelling ontspannen en verantwoord te laten verlopen en volgen hierin de richtlijnen van het RIVM. Dank ook voor jouw medewerking en begrip, samen houden we het voor iedereen gezond en veilig.

Er is meer dan voldoende ruimte op de vier indrukwekkende tribunes in de dertig meter hoge Koepel. Hiermee is afstand tot andere bezoekers gewaarborgd. Bovendien heeft iedere tribune (water, vuur, lucht en aarde) zijn eigen, gelijknamige ingang. Wanneer anderhalve meter afstand gehouden dient te worden, gebruiken we ongeveer een derde van de maximale zaalcapaciteit. We houden overal rekening met de publieksstromen, in De Koepel, op de vier tribunes en hun ingangen en bij de horeca-voorzieningen. Voor een optimale ventilatie voorzien we De Koepel van state of the art luchtreinigingstechniek (Biozone AirCare).

Veelgestelde vragen en antwoorden over onze coronamaatregelen en het testbeleid vind je hieronder. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, bel dan onze ticketpartner Eventim via 0900-1353 (€0,60 p.m.) of gebruik het contactformulier. We hopen je snel te mogen verwelkomen!

Hoe is jullie corona-/testbeleid?

Sinds 26 juni ontvangen we 600 man publiek op 1,5 meter, zonder testen! Er geldt alleen nog de standaard vragenlijst als gezondheidscheck bij de poort.

We doen er alles aan om het gevoel van veiligheid bij bezoekers zo hoog mogelijk te laten zijn. En gelukkig lezen we dat ook regelmatig terug in reacties op onze social kanalen:
“Wat een geweldige productie. De tranen zaten vaak in mijn ogen. Zo mooi gedaan. Vooral de projecties op het koepeldak en de drones waren prachtig. Een aanrader!! En alles Corona proof.”
“Wij zijn zaterdagavond geweest, de coördinatie achter de schermen met betrekking tot de zitplaatsen kon niet beter geregeld zijn, petje af.”

 

Hoeveel mensen zijn er momenteel welkom in de voorstelling?

We mogen voorlopig het aantal gasten ontvangen dat op 1,5 meter afstand van elkaar mogelijk is. En dat betekent in ons zeer ruime theater een kleine 600!

Welke maatregelen nemen jullie voor het publiek, zodat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar kan houden?

De Koepel heeft meerdere ingangen en van daaruit zijn er routes door het gebouw aangebracht naar de zaal en jouw tribune. Op je ticket staat de ingang en de naam van je tribune. Zo kan iedereen bij binnenkomst afstand van elkaar houden. Ter plaatse zijn er ook theatermedewerkers om voor een goede doorstroom te zorgen.

Per tribune zijn horeca-uitgiftepunten ingericht. Om zo veel mogelijk te voorkomen dat je in de rij moet staan, kun je bij aanschaf van je ticket ook een voucher voor een consumptie kopen. De bezoekers worden op verschillende manieren gewezen op de veiligheidsvoorschriften en het bewaren van afstand. In de zaal is er standaard een afstand van anderhalve meter tussen de als eenheid geboekte stoelen.

Als ik kies voor ‘best beschikbare plaats’, is dat dan veilig?

Ja, dat is veilig. Bij de keuze ‘best beschikbare stoel’ word je op de dag van de voorstelling automatisch op de beste zichtplaatsen in de door jouw gekozen rang geplaatst, met inachtneming van de dan geldende maatregelen.

Er mogen bijvoorbeeld onder de huidige 1,5-meter-maatregel maximaal vier bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen. Tussen de bezoekers van verschillende huishoudens staan dan dus lege stoelen en hanteren wij een afstand van anderhalve meter. Dit betekent dat de zaalindeling bij elke voorstelling anders kan zijn.

Ik ga met een groep vriendinnen/vrienden, kunnen we naast elkaar zitten?

We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Dat betekent bij anderhalve meter afstand dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden én mensen die met z’n vieren komen. Indien je niet uit één huishouden komt, maak dan meerdere boekingen voor vier personen. Indien je met meer dan 10 personen wil komen, boek dan via groepen@eventim.nl of bel 0900-1353 (€0,60 p.m.) en krijg 10% korting ook.

Hoe zit het met mondkapjes?

Tijdens binnenkomst en andere verplaatsingen is het mondkapje verplicht; maar zodra je plaats hebt genomen op je zitplaats kan het mondkapje worden afgenomen. Na 25 juni komt deze maatregel te vervallen.

Is er desinfectiemiddel aanwezig?

Ja, op diverse plaatsen in De Koepel wordt er gezorgd voor desinfectiepunten.

Welke hygiënemaatregelen zijn er getroffen in De Koepel?

We volgen de richtlijnen die door het RIVM zijn opgesteld: naast het wanneer nodig gezamenlijk bewaken van de 1,5 meter afstand, desinfecteer je je handen bij binnenkomst. En als je verkouden bent, koorts of andere corona-gerelateerde klachten hebt, vragen wij je om thuis te blijven. Lees hier welke ticketvoorwaarden hiervoor gelden.

Tijdens en na afloop van elke voorstelling worden alle contactoppervlakken extra gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Op diverse plaatsen in het theater wordt gezorgd voor desinfectiepunten.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Alhoewel de RIVM richtlijnen op dit moment geen eenduidig uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus geven, hebben we speciaal voor ZODIAC de musical een extra investering gedaan in ventilatievoorzieningen . De gehele koepel wordt voorzien met BioZone luchtreinigers van InSCENTives uit Breda. Deze luchtreinigers maken virusdeeltjes en andere ziekteverwekkers inactief (op basis van zuurstofplasma, een veilige natuurlijke desinfectant).

Wordt er een gezondheidscheck gedaan en zo ja, wat houdt deze in?

Bij het boeken van je ticket bij Eventim wordt je gevraagd in te stemmen met de situatie dat als je corona-gerelateerde klachten hebt op de dag van de voorstelling je die voorstelling niet kunt bezoeken. Wanneer één van onderstaande vragen op de dag van de voorstelling met JA zou worden beantwoord, mag je De Koepel op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet dan worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  • Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  • Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing, dan adviseren we je om uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op te nemen met het customer contact center van Eventim via 0900- 500 1353 (lokaal tarief). De medewerker van de klantenservice maakt dan een nieuwe reservering voor je, zodat je op een later moment alsnog ZODIAC de musical kunt bezoeken. Hiervoor wordt enkel €3,50 aan servicekosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als ik vanwege coronaklachten de voorstelling waarvoor ik geboekt heb niet kan bezoeken?

Neem uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op met het customer contact center van Eventim via 0900- 500 1353 (lokaal tarief). De medewerker van de klantenservice maakt dan in overleg een nieuwe reservering voor je, zodat je op een later moment alsnog ZODIAC de musical kunt bezoeken. Hiervoor wordt enkel €3,50 aan servicekosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als de voorstelling waar ik tickets voor heb door de omstandigheden niet door kan gaan?

Wanneer een voorstelling niet door kan gaan, ontvang je hierover tijdig bericht via email. We bekijken steeds per verschuiving wat de beste oplossing is. Of je ticket is geldig voor een vervangende voorstellingsdatum waarover je ook via email wordt geïnformeerd (indien je verhinderd bent voor die nieuwe voorstellingsdatum kun je je ticket kosteloos omwisselen voor een andere voorstellingsdatum van ZODIAC de musical). Of het kan voorkomen dat je een omboekcode ontvangt waarmee je je ticket zelf kosteloos omwisselt voor een andere voorstellingsdatum naar keuze.

Wat als, als gevolg van coronabeperkingen, de voorstellingen van ZODIAC de musical helemaal niet (meer) door zouden gaan?

Indien voorstellingen vanwege Covid-19 geheel niet (meer) kunnen plaatsvinden, ontvang je  daarover via email bericht. Op jouw eerste restitutieverzoek ontvang je een bevestiging per email en wordt je aankoopbedrag binnen 6 weken teruggestort op het bij de organisatie bekende rekeningnummer.

ZODIAC de musical wordt mede mogelijk gemaakt door: