Covid-19

De Koepel Breda is zo ruim dat ZODIAC de musical ook in tijden van Covid-19 veilig uitgevoerd kan worden. Om corona jouw ontspannen bezoek aan de voorstelling niet in de weg te laten staan, spelen we steeds optimaal in op de dan geldende maatregelen.

Er is meer dan voldoende ruimte op de indrukwekkende tribunes in de dertig meter hoge Koepel, daarmee is afstand tot andere bezoekers gewaarborgd. Via onze social distancing tool zal ongeveer een derde van de maximale zaalcapaciteit worden gebruikt, om waar nodig de anderhalve meter afstand in acht te nemen. Ook houden we overal rekening met de publieksstromen, zowel in de Koepel, als op de vier tribunes (met eigen ingang), als bij de horeca-voorzieningen. Voor een optimale ventilatie voorzien we de ruime Koepel ook van state of the art luchtreinigingstechniek (Biozone AirCare), dit systeem maakt gebruik van een natuurlijke desinfectant, waardoor aerosols worden geïnactiveerd en ook alle oppervlakten continu gedesinfecteerd.

Wanneer bij jouw bezoek aan ZODIAC de musical de richtlijnen van het RIVM nog van toepassing zijn, vragen we om je medewerking.

Veelgestelde vragen en antwoorden over Covid-19 vind je hieronder. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, bel dan met onze customer service op 0900-1353 (€0,60 p.m.)

Welke maatregelen nemen jullie voor de productie, bijvoorbeeld voor de cast tijdens de repetitie?

De grote omvang van De Koepel en het hele complex helpt ons natuurlijk enorm in het productieproces. In De Koepel kan genoeg afstand worden bewaard en waar nodig dragen we mondkapjes, zoals bij ons eerste (mini) pers-event. We werken zo veel mogelijk thuis en komen alleen voor noodzakelijk overleg of voor gesprekken met potentiële partners naar De Koepel. Ons kantoor bevindt zich in de voormalige theaterzaal van de vrouwengevangenis, eveneens een zeer ruime plek.

Professionele gezelschappen en acteurs mogen repeteren, ook in periodes van strenge maatregelen. Hierbij doen we elke ochtend de gezondheidscheck (de standaard vragenlijst) en meerdere keren per week ondergaan de cast en aanwezige creatives, voor aanvang van de repetities, een antigeen sneltest. Het gecertificeerde team van Safe Back To Work komt hiervoor bij ons op locatie.

Welke maatregelen nemen jullie voor het publiek, zodat iedereen 1.5 meter afstand van elkaar kan houden?

De Koepel heeft meerdere ingangen en van daaruit zijn er routes door het gebouw aangebracht naar de zaal en jouw tribune. Op je ticket staat de ingang en de naam van je tribune. Zo kan iedereen bij binnenkomst afstand van elkaar houden. Ter plaatse zijn er ook theatermedewerkers om voor een goede doorstroom te zorgen.

Per tribune zijn horeca-uitgiftepunten ingericht. Om zo veel mogelijk te voorkomen dat je in de rij moet staan, kun je bij aanschaf van je ticket ook een voucher voor een consumptie kopen. De bezoekers worden op verschillende manieren gewezen op de veiligheidsvoorschriften en het bewaren van afstand. In de zaal is er standaard een afstand van anderhalve meter tussen de beschikbare stoelen.

Als ik kies voor ‘best beschikbare plaats’ is dat dan veilig?

Ja, dat is veilig. Bij het boeken van je ticket maken we gebruik van de ‘social distancing tool’ van Eventim. Bij de keuze ‘best beschikbare stoel’ dan word je automatisch op de op dat moment beste zichtplaatsen in de door jouw gekozen rang geplaatst, met inachtneming van een afstand van twee stoelen afstand van andere gasten. Nadat jij je reservering hebt afgesloten, worden ook weer automatisch de twee stoelen naast jouw boeking geblokkeerd. Die twee geblokkeerde stoelen kunnen, zolang de anderhalve meter coronamaatregel van kracht is, niet worden gereserveerd door andere bezoekers.

Er mogen overigens maximaal twee bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen. Tussen de bezoekers van verschillende huishoudens staan dus lege stoelen en hanteren wij een afstand van anderhalve meter. Dit betekent dat de zaalindeling bij elke voorstelling anders is.

Ik ga met een groep vriendinnen/vrienden, kunnen we naast elkaar zitten?

We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Dat betekent dat iedereen anderhalve meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden én mensen die met z’n tweeën komen. Indien je niet uit één huishouden komt, maak dan meerdere boekingen voor twee personen. Indien je met meer dan 10 personen wil komen, boek dan via groepen@eventim.nl of bel 0900-1353 (€0,60 p.m.) en krijg 10% korting ook.

Moet ik een mondkapje dragen? Moet ik een mondkapje op totdat ik zit?

Tijdens binnenkomst en andere verplaatsingen is het mondkapje verplicht; maar zodra je plaats hebt genomen op je zitplaats kan het mondkapje worden afgenomen.

Is er desinfectiemiddel voor mijn handen?

Ja, op diverse plaatsen in De Koepel wordt er gezorgd voor desinfectiepunten.

Welke hygiënemaatregelen zijn er getroffen in De Koepel?

We volgen de richtlijnen die door het RIVM zijn opgesteld: naast het gezamenlijk bewaken van de 1,5 meter afstand, desinfecteer je je handen bij binnenkomst. En als je verkouden bent, koorts of andere corona-gerelateerde klachten hebt, vragen wij je om thuis te blijven. Lees hier welke ticketvoorwaarden hiervoor gelden.

Tijdens en na afloop van elke voorstelling worden alle contactoppervlakken extra gereinigd met desinfecterende schoonmaakmiddelen. Op diverse plaatsen in het theater wordt gezorgd voor desinfectiepunten.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Alhoewel de RIVM richtlijnen op dit moment geen eenduidig uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus geven, hebben we speciaal voor ZODIAC de musical een extra investering gedaan in ventilatievoorzieningen . De gehele koepel wordt voorzien met BioZone luchtreinigers van InSCENTives uit Breda. Deze luchtreinigers maken virusdeeltjes en andere ziekteverwekkers inactief (op basis van zuurstofplasma, een veilige natuurlijke desinfectant).

Wordt er een gezondheidscheck gedaan en zo ja, wat houdt deze in?

Bij het boeken van je ticket bij Eventim wordt je gevraagd in te stemmen met de situatie dat als je corona-gerelateerde klachten hebt op de dag van de voorstelling je die voorstelling niet kunt bezoeken. Wanneer één van onderstaande vragen op de dag van de voorstelling met JA zou worden beantwoord, mag je De Koepel op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet dan worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  • Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  • Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing, dan adviseren we je om uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op te nemen met het customer contact center van Eventim via 0900- 500 1353 (lokaal tarief). De medewerker van de klantenservice maakt dan een nieuwe reservering voor je, zodat je op een later moment alsnog ZODIAC de musical kunt bezoeken. Hiervoor wordt enkel €3,50 aan servicekosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als ik vanwege coronaklachten de voorstelling waarvoor ik geboekt heb niet kan bezoeken?

Neem uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op met het customer contact center van Eventim via 0900- 500 1353 (lokaal tarief). De medewerker van de klantenservice maakt dan in overleg een nieuwe reservering voor je, zodat je op een later moment alsnog ZODIAC de musical kunt bezoeken. Hiervoor wordt enkel €3,50 aan servicekosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als de voorstelling waar ik tickets voor heb niet door kan gaan?

Wanneer een voorstelling niet door kan gaan, ontvang je hierover tijdig bericht via email. Je ticket blijft geldig voor de vervangende voorstellingsdatum waarover je ook via email wordt geïnformeerd. Indien je verhinderd bent voor de nieuwe voorstellingsdatum kun je je ticket kosteloos omwisselen voor een andere voorstellingsdatum van ZODIAC de musical.

Wat als, als gevolg van corona-beperkingen, de voorstellingen van ZODIAC de musical helemaal niet (meer) door zouden gaan?

Indien voorstellingen vanwege Covid-19 geheel niet (meer) kunnen plaatsvinden, ontvang je  daarover via email bericht. Op jouw eerste restitutieverzoek ontvang je een bevestiging per email en wordt je aankoopbedrag binnen 6 weken teruggestort op het bij de organisatie bekende rekeningnummer.

ZODIAC de musical wordt mede mogelijk gemaakt door: