Veelgestelde vragen

Alles over jouw bezoek, tickets, parkeren, arrangementen, zakelijke partnerships en ons restaurant: alle praktische informatie vind je hier!

Uiteraard doen wij er alles aan je bezoek veilig en verantwoord te laten verlopen en je tijdig te informeren over wat je mag verwachten. Alvast goed om te weten: De Koepel heeft drie ingangen (1, 2 en 3) en vier tribunes (water, vuur, lucht en aarde). In de 30 meter hoge Koepel is er op deze tribunes voldoende ruimte om afstand te bewaren, rijen en stoelen worden waar nodig geblokkeerd en looprichtingen naar toilet, restaurant en horeca-uitgiftepunten zijn gemarkeerd. Ook onze luchtreinigingstechniek, Biozone AirCare, voldoet aan de eisen van het huidige coronatijdperk. In alle maatregelen volgen wij nauwgezet de richtlijnen en adviezen van het RIVM.

Lees meer over de specifieke COVID19-maatregelen bij onze veelgestelde vragen over corona. Heb je vragen over tickets en ben je als kaartkoper nog niet geïnformeerd via de mail? (Tip: check je spam!) Stel dan de vraag direct aan onze ticketpartner Eventim via 0900-1353 (€0,60 p.m.) of via het contactformulier. We hopen je snel te mogen verwelkomen!

Maatregelen rondom corona: wat mag ik verwachten?

Vanzelfsprekend volgen wij nauwgezet de ontwikkelingen met betrekking tot alle coronamaatregelen. Alle vragen en antwoorden op dit gebied vind je bij de veelgestelde vragen over covid.

Voor welke leeftijd is de voorstelling geschikt?

Iedereen van 8 tot 88+ jaar is van harte welkom!

Hoe lang duurt de voorstelling?

Ongeveer 110 minuten. Er is geen pauze.

Kan ik het toilet bezoeken tijdens de voorstelling?

Nee, in verband met de veiligheid is het helaas niet toegestaan de tribune tijdens de voorstelling te verlaten.

Toegankelijkheid: zijn er liften of trappen in De Koepel?

De zaal van de voorstelling is zonder lift of trap bereikbaar. De zitplaatsen bevinden zich op tribunes waarvan alleen de eerste rij zonder trap bereikbaar is. Als je aan een rondleiding deelneemt dien je wel rekening te houden met trappen.

Maak je gebruik van een rolstoel of ben je mindervalide, dan adviseren we je om je reservering te doen in overleg met het Customer Service Center van Eventim via een speciaal telefoonnummer 0900-1330 (lokaal tarief).

Hoe bereik ik De Koepel met openbaar vervoer?

De Koepel bevindt zich op slechts 8 minuten loopafstand van zowel de binnenstad als het Centraal Station.​

Wil je met de bus komen? Neem dan bus 5 richting Heusdenhout en stap uit bij bushalte Nassausingel. Wanneer je uitstapt bevindt De Koepel zich aan de singel aan je linkerzijde.

Waar kan ik mijn fiets of auto parkeren?

Voor fietsen is de gratis en bewaakte Fietsenstalling Turfschip om de hoek geopend. Op donderdag en vrijdag van 17:00 uur tot 23:30 uur. En op zaterdag en zondag van 11:30 uur tot 23:30 uur.

De auto kun je het beste parkeren op het Chasseveld of in parkeergarage Het Turfschip. Beide op 3 minuten lopen van De Koepel. Voor Het Turfschip kun je hier een plek op voorhand reserveren en betalen.

Wat als ik te laat aankom?

Wanneer de voorstelling al begonnen is kun je niet plaatsnemen op de voor jou gereserveerde stoelen. In overleg met een gastheer/gastvrouw bekijken we op welke plek je alsnog kunt plaatsnemen zonder dat dit storend is voor andere bezoekers en de cast.

Is er ook een rondleiding in de gevangenis?

De rondleiding in de gevangenis is los bij je ticket te boeken en duurt ongeveer een uur. De kosten daarvoor zijn €12,50. Houd er rekening mee dat we tijdens de rondleiding verschillende trappen op en af gaan. Voor meer informatie zie Rondleiding.

Kan ik lunchen of dineren voor de voorstelling?

De voormalige Gevangenis-Kapel dient als locatie voor een bijzondere lunch of diner voor groepen vanaf 20 personen.
Voor kleinere gezelschappen heeft u in het prachtige Breda ruime keuze uit diverse restaurants!

Kan ik een overnachting combineren met een bezoek aan de voorstelling?

Jazeker. Onze samenwerkingspartner is Golden Tulip Hotel De Keyser, op 10 minuten loopafstand gelegen in het centrum van Breda. Kies om een overnachting te boeken na de selectie van een ticket voor hotelovernachting.

Indien door omstandigheden de hotelboeking geannuleerd moet worden, dan kan dat tot 24 uur voor aankomst kosteloos bij het hotel. Bel hiervoor met 076 -520 51 73. Binnen 24 uren voor aankomst blijven de kosten voor de kamerprijs voor jouw rekening. Let op: tickets (en aanverwante reserveringen) kunnen niet op eigen initiatief worden geannuleerd; je kunt deze wel omboeken naar een andere voorstellingsdatum.

Hoe boek ik mijn tickets?

Tickets bestel je online via deze website nadat je datum en tijdstip van jouw voorkeur gekozen hebt.

Je kunt ook telefonisch bij Eventim bestellen via 0900-1353 (€0,60 p.m.).

Hoeveel tickets kan ik tegelijkertijd bestellen?

Je kunt maximaal 9 tickets per boeking online bestellen. Vanaf 10 personen ontvang je 10% voordeel en kun je mailen naar: groepsboeking@eventim.nl of bel je met 088-011 26 61 (lokaal tarief).

Is er een theaterkassa?

Nee, er is geen kassa aanwezig bij De Koepel. U kunt wel direct boeken via een QR-code die te vinden is bij de ingang.

Kan ik tickets teruggeven?

Nee, een eenmaal gekocht ticket kan niet worden teruggegeven. Je kunt het ticket wel door iemand anders laten gebruiken (met inachtneming van de covid-maatregelen dat alleen personen uit 1 huishouden of sociale eenheid naast elkaar kunnen zitten). Of je kunt het ticket omruilen voor een andere voorstelling; neem daarvoor uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op met het het Customer Service Center van Eventim via 0900-1353 (€0,60 p.m.). Voor deze handeling word €3,50 omboekkosten in rekening gebracht. Bij via Eventim gekochte tickets kun je overwegen ze aan te bieden op de doorverkoop-site van Eventim via www.fansale.nl.

Kan ik tickets omboeken naar een andere rang of andere voorstelling?

Ja, een ticket kan tot uiterlijk 10.00 uur op de dag van de voorstelling, indien beschikbaar, worden omgewisseld voor een andere rang of datum van een voorstelling van ZODIAC de musical in De Koepel. Verzoek hiertoe kan gedaan worden bij het customer contact center van Eventim via telefoonnummer 0900-500 1353 (lokaal tarief) of tijdens openingstijden bij de Kassa in De Koepel (vanaf 1 uur voorafgaand aan elke voorstelling). Voor deze service-handeling wordt €3,50 kosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als de voorstelling waar ik tickets voor heb niet door kan gaan?

Wanneer een voorstelling niet door kan gaan, ontvang je hierover tijdig bericht via email. We bekijken steeds per verschuiving wat de beste oplossing is. Of je ticket is geldig voor een vervangende voorstellingsdatum waarover je ook via email wordt geïnformeerd (indien je verhinderd bent voor die nieuwe voorstellingsdatum kun je je ticket kosteloos omwisselen voor een andere voorstellingsdatum van ZODIAC de musical). Of het kan voorkomen dat je een omboekcode ontvangt waarmee je je ticket zelf kosteloos omwisselt voor een andere voorstellingsdatum naar keuze.

Wat als, als gevolg van corona-beperkingen, de voorstellingen van ZODIAC de musical helemaal niet (meer) door zouden gaan?

Indien voorstellingen vanwege Covid-19 geheel niet (meer) kunnen plaatsvinden, ontvang je daarover via email bericht. Op jouw eerste restitutieverzoek ontvang je een bevestiging per email en wordt je aankoopbedrag binnen 6 weken teruggestort op het bij de organisatie bekende rekeningnummer.

Hoe reserveer ik rolstoel- of mindervaliden plaatsen?

Voor het reserveren van rolstoelplaatsen bel je met het Customer Service Center van Eventim via een speciaal telefoonnummer 0900-1330 (lokaal tarief). Het is niet mogelijk om rolstoel- of mindervalidenplaatsen online te reserveren.

Kan ik met contant geld betalen in De Koepel?

Nee, in De Koepel is het alleen mogelijk om te betalen met pin.

ZODIAC de musical wordt mede mogelijk gemaakt door: