Veelgestelde vragen

Van informatie over parkeren en arrangementen tot contact, zakelijke partnerships en – niet geheel onbelangrijk – een hapje en een drankje: alle praktische informatie rondom ZODIAC de musical vind je hier.

De voorstellingen van ZODIAC de musical spelen in mei en juni 2021. Om absoluut zeker te zijn dat corona ook dan geen bedreiging voor uw ontspannen bezoek zal zijn, is nu al rekening gehouden met effectieve maatregelen. De Koepel heeft vanaf de buitenzijde 4 verschillende ingangen waardoor  elke tribune zijn eigen entree heeft. De namen van deze ingangen komen overeen met de namen van de tribunes (water/vuur/lucht/aarde).

Er is op deze indrukwekkende tribunes in de 30 meter hoge ronde koepel meer dan voldoende ruimte; 1,5 meter afstand tot andere bezoekers bewaren is dan ook geen probleem. Naast steeds een rij stoelen vrij worden stoelen ernaast ook automatisch geblokkeerd. Looprichtingen voor restaurant- en toiletbezoek, maar ook naar horeca-uitgiftepunten zijn gemarkeerd. Alleen indien er versoepelingen in de RIVM richtlijnen optreden, zullen we bepaalde maatregelen loslaten.

Bekijk onze veelgestelde vragen over corona en lees meer over de specifieke maatregelen die gelden bij jouw bezoek aan de iconische Koepel in Breda.

Staat jouw vraag hier niet tussen of heb je aanvullende informatie nodig?
Stel dan de vraag aan ons Customer Contact Center via het contactformulier of bel met 0900-1353 (€0,60 p.m.).

Hoe wordt er rekening gehouden met COVID-19?

Vanzelfsprekend volgen wij nauwgezet de ontwikkelingen met betrekking tot corona-maatregelen. Zie voor alle vragen en antwoorden op dit gebied de veelgestelde vragen over covid.

Voor welke leeftijd is de voorstelling geschikt?

ZODIAC de musical is geschikt voor 8 tot 88 jaar.

Hoe lang duurt de voorstelling?

ZODIAC de musical duurt ongeveer 100 minuten. Er is geen pauze.

Mag ik het toilet bezoeken tijdens de voorstelling?

Nee, in verband met de veiligheid is het niet toegestaan de tribune tijdens de voorstelling te verlaten.

Zijn er liften of trappen in De Koepel?

De zaal van de voorstelling is zonder lift of trap bereikbaar. De zitplaatsen bevinden zich op tribunes waarvan alleen de eerste rij zonder trap bereikbaar is. Als je aan een rondleiding deelneemt, dien je wel rekening te houden met trappen.

Indien je gebruikmaakt van een rolstoel of mindervalide bent dan adviseren we je om je reservering te doen in overleg met het Customer Service Center van Eventim via een speciaal telefoonnummer 0900-1330 (lokaal tarief)

Hoe bereik ik De Koepel met openbaar vervoer?

De Koepel bevindt zich op slechts 8 minuten loopafstand van zowel de binnenstad als het Centraal Station.​

Wil je met de bus komen? Neem dan bus 5 richting Heusdenhout en stap uit bij bushalte Nassausingel. Wanneer je uitstapt, bevindt De Koepel zich aan de singel aan je linkerzijde.

Waar kan ik parkeren?

De auto kun je het beste parkeren op het Chasseveld of parkeergarage Het Turfschip. Beide op 3 minuten lopen van De Koepel. Voor meer informatie zie Bereikbaarheid

Wat als ik te laat aankom?

Wanneer de voorstelling al begonnen is, kun je niet plaatsnemen op de door jou gereserveerde stoelen. In overleg met een gastheer/gastvrouw wordt bekeken op welke plek we je alsnog kunnen plaatsen zodra dit het minst stoort voor andere bezoekers en de cast.

Kan ik lunchen of dineren voor de voorstelling?

Rond de voorstellingen kun je op een zeer bijzondere plek (de voormalige Gevangenis-Kapel) genieten van lunch of diner.
We leggen samen met onze horeca-partner de laatste hand aan een duurzaam concept.
Dit plaatsen we binnenkort op de site en mensen die al een ticket gekocht hebben, informeren wij hier dan speciaal over.

Hoe boek ik mijn tickets?

Tickets bestel je online via deze website nadat je datum en tijdstip van jouw voorkeur gekozen hebt.

Je kunt ook telefonisch bij Eventim bestellen via 0900-1353 (€0,60 p.m.).

Per huishouden of sociale eenheid maak je een aparte boeking. Indien je de voorstelling met meerdere huishoudens of sociale eenheden wilt bezoeken, dien je meerdere boekingen te maken.

Zolang de overheidsmaatregelen van 1,5 meter gelden, zijn tussenliggende rijen geblokkeerd en worden geheel automatisch 2 stoelen (1,5 meter) naast jouw bestelling vrijgehouden.

Hoeveel tickets kan ik tegelijkertijd bestellen?

Per huishouden of sociale eenheid maak je een aparte boeking. Indien je de voorstelling met meerdere huishoudens of sociale eenheden wilt bezoeken, dien je meerdere boekingen te maken.

Je kunt maximaal 9 tickets per boeking online bestellen. Vanaf 10 personen ontvang je 10% voordeel en kun je mailen naar: groepsboeking@eventim.nl of bel je met 088-011 26 61 (lokaal tarief).

Is er een theaterkassa?

Ja, er is een kassa in de entree van De Koepel, deze is geopend vanaf 1 uur voor de voorstelling op voorstellingsdagen. Hier kun je terecht voor Last Minute tickets, extra tickets en servicevragen. Er is geen cashgeld aanwezig; voor alle betalingen verzoeken we  je gebruik te maken van de aanwezige pinapparaten.

Kan ik tickets teruggeven?

Nee, een eenmaal gekocht ticket kan niet worden teruggegeven. Je kunt het ticket wel door iemand anders laten gebruiken (met inachtneming van de covid-maatregelen dat alleen personen uit 1 huishouden of sociale eenheid naast elkaar kunnen zitten). Of je kunt het ticket omruilen voor een andere voorstelling; neem daarvoor uiterlijk voor 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op met het het Customer Service Center van Eventim via 0900-1353 (€0,60 p.m.). Voor deze handeling word €3,50 omboekkosten in rekening gebracht. Bij via Eventim gekochte tickets kun je overwegen ze aan te bieden op de doorverkoop-site van Eventim via www.fansale.nl.

Kan ik tickets omboeken naar een andere rang of andere voorstelling?

Ja, een ticket kan tot uiterlijk 10.00 uur op de dag van de voorstelling worden omgewisseld voor een andere plek, rang of datum van een voorstelling van ZODIAC de musical in De Koepel. Verzoek hiertoe kan gedaan worden bij het customer contact center van Eventim via telefoonnummer 0900-500 1353 (lokaal tarief) of tijdens openingstijden bij de Kassa in De Koepel (vanaf 1 uur voorafgaand aan elke voorstelling). Voor deze service-handeling wordt €3,50 kosten per boeking in rekening gebracht.

Wat als ik vanwege corona-klachten de voorstelling waarvoor ik geboekt heb niet kan bezoeken?

Neem uiterlijk om 10.00 uur op de dag van de voorstelling contact op met het customer contact center van Eventim via 0900- 500 1353 (lokaal tarief). De medewerker van de klantenservice maakt dan in overleg een nieuwe reservering voor je, zodat je op een later moment alsnog ZODIAC de musical kunt bezoeken. Hiervoor wordt enkel €3,50 aan servicekosten pér boeking in rekening gebracht (in verband met de inzet van onze social distancing tool).

Wat als de voorstelling waar ik tickets voor heb niet door kan gaan?

Wanneer een voorstelling niet door kan gaan, ontvang je hierover tijdig bericht via email. Je ticket blijft geldig voor de vervangende voorstellingsdatum waarover je ook via email wordt geïnformeerd. Indien je verhinderd bent voor de nieuwe voorstellingsdatum kun je je ticket kosteloos omwisselen voor een andere voorstellingsdatum van ZODIAC de musical.

Wat als, als gevolg van corona-beperkingen, de voorstellingen van ZODIAC de musical helemaal niet (meer) door zouden gaan?

Indien voorstellingen vanwege Covid-19 geheel niet (meer) kunnen plaatsvinden, ontvang je  daarover via email bericht. Op jouw eerste restitutieverzoek ontvang je een bevestiging per email en wordt je aankoopbedrag binnen 6 weken teruggestort op het bij de organisatie bekende rekeningnummer.

Hoe reserveer ik rolstoel- of mindervaliden plaatsen?

Voor het reserveren van rolstoelplaatsen bel je met het Customer Service Center van Eventim via een speciaal telefoonnummer 0900-1330 (lokaal tarief). Het is niet mogelijk om rolstoel- of mindervalidenplaatsen online te reserveren.

Is er ook een rondleiding in de gevangenis?

De rondleiding in de gevangenis is los bij je ticket te boeken en duurt ongeveer een uur. De kosten daarvoor zijn €12,50. Houd er rekening mee dat we tijdens de rondleiding verschillende trappen op en af gaan. Voor meer informatie zie Rondleiding.

Kan ik met contant geld betalen in De Koepel?

Nee, in De Koepel is het alleen mogelijk om te betalen met pin.

ZODIAC de musical wordt mede mogelijk gemaakt door: